4
Mar

Artičoka, princeska na pomladnih krožnikih

V pomladnih dnevih z nestrpnostjo pričakujem prve artičoke, ki božajo moje gurmanske burbončke. Večina jih pozna le kot vložene v olje, postrežene na pizzi ..a to je le senca okusa, ki ga nudijo sveže pripravljene artičoke. Enostavna in hitra  priprava- tudi za vegane, predvsem pa za vse, ki želijo “guštirati” to zdravo rastlino, ki spodbuja izločanje žolča, pospešuje izločanje urina, ureja prebavo, celi jetrne celice, so tudi odličen vir folne kisline. 100g artičoke ima le 47 kcal.

Izberite velike, čvrste in zaprte  artičoke. V Italiji imenujejo te vrste artičok Mammarele. So večje od običajnih. Peclje odrežite, olupite in skuhajte z artičokami.

Postopek priprave:

  1. Pripravite nasekljano čebulo, česen, sol, poper, origano, rožmarin.
  2. Vse skupaj popražite, da čebula porumeni, zalijte z vodo ali belim vinom in še nekaj minut dušite. Potem odstavite z ognja, da se malo ohladi.
  3. Artičoke operemo, zgoraj odrežemo in razpremo liste..
  4. Med liste z žličko nadevamo pripravljeno maso.
  5. Artičoke položimo v posodo, dolijemo do 3/4 vode, ki smo ji dodali belo vino. Lahko tudi brez vina, a vino jim da posebno aromo..Posodo pokrijemo, ko zavre kuhamo na zmernem ognju tričetrt ure.
  6. Serviramo na krožnik in pristavimo še enega za odpadne liste,.. Prvi, majhni. spodnji listi so trdi in jih zavržemo. S prsti odtrgamo posamično vsak list posebej in ga povlečemo med zobmi (del, ki se je držal popka).Ta del ima mehko, okusno “meso”. . vse dokler listov na popku artičoke ne zmanjka in se preselijo na krožnik za odlaganje listov.
  7. Z nožem odrežemo del tankih in ostrih listov. Spodaj se skriva srček, srčika te specialitete.

Dober tek in veliko užitkov ob tej zdravi pomladni specialiteti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.